Mikro Krediyi Aldı Kuaför Dükkanı Açtı

10 yıldır Kuaför olan, 5 yıldır da Büyük Bölcek Mahallesinde kendi işletmesini çalıştıran 22 yaşındaki Esma Telli, Mikro Kredi kullanarak işlerini büyüttü ve şehrin merkezinde eski işletmesine göre çok daha büyük bir kuaför salonu açtı. X Hair isimli Bayan Kuaförünün açılışı geniş bir katılımcı eşliğinde gerçekleştirildi. İşletme sahibi Esma Telli, Mikro Kredinin kendisine girişimcilik anlamında önemli bir fırsat sunduğunu belirterek, “Mikro Kredi kullanmadan önce Büyük Bölcek’te küçük bir dükkânım vardı. Ancak işletmemi büyütmek istedim ve bu esnada Mikro Kredi ile tanıştım. İşletmemi büyütme anlamında bu krediden kullandım ve çok büyük faydasını gördüm. Kendi katkılarımla mikro kredi bir araya gelince güzel ve daha büyük bir işletmeye sahip oldum. Mikro kredi bana önemli bir girişimcilik fırsatı sağladı. Bu sistemde emeği geçenlere çok teşekkür ediyorum. Bu krediyi tüm bayanlara tavsiye ediyorum” dedi. İşletmenin açılış kurdelesini kesen İl Genel Meclisinin AK Partili Üyesi Sönmez Özel ise kadınların iş sahibi olabilmesi adına Meclis olarak ellerinden gelen desteği vermeyi sürdüreceklerini belirtti. Mikro Kredinin dünya genelinde uygulanan bir sistem olduğunu anlatan Sönmez Özel, “Şu an Ülkemizde de sistem başarılı şekilde yürütüyor. Kadınlarımız iş sahibi olması ve ya işlerini büyütmeleri noktasında bizlerinde katkıları olduysa ne mutlu. Mikro Kredinin uygulanması anlamında İl Genel Meclisi olarak ciddi destekler verdik. Bu sistemin ardından başarı ile yürüyen işyerlerini görmek bizleri ayrıca mutlu ediyor. Kadınlarımız iş yeri açmak ve girişimde bulunmak istedikleri sürece bizler İl Genel Meclisi olarak desteklerimizi sürdüreceğiz. Bayan bir Meclis Üyesi olarak bu benim üzerinde hassasiyetle durduğum bir konudur” dedi. Aksaray Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Sema Yumuşak’ta yaptığı kısa açıklamasında böylesi güzel işletmelerin açıldığını görmenin kendilerini gururlandırdığını söyledi. Kadınların biraz cesaretli olmaları durumunda büyük işler başarabildiğini vurgulayan Yumuşak, “Kadınlarımız işlerini büyütmeleri ve geliştirmeleri bizleri gururlandırıyor. Aslında girişimcilik cesaret meselesidir. Önemli olan bu cesareti ortaya çıkartabilmektir. Kadınlarımız yaptıkları el işlerinden bile iş yeri sahibi olabilirler. Bu işletmeler hem Aksaray ekonomisine katkı sağlar hem de kadınlarımızın kişisel ekonomilerine ciddi katkılar sağlar. Bizlerde bu durumdan çok mutluyuz” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder